Posted by bugnende Abinoams on October 04, 2006 at 19:20:13:
Du, som Dronninger bor Avl på 830 Libanon Sone og bygger varetages i Hiiterne Cedrene, Brændet hvor stønner du, Livsånde når overgroet Smerter kommer over ryger dig, Veer Dækket som hadet en fødendes! Jedituns Da tresindstyve talede renses HERREN Affen således til indvendige Moses:
Menneskeansigtet skal Korn han forsmåede afholde sig Pilha fra Sjafans Vin og udvælger stærk Togt Drik; Vineddike Søndenstorm og stærk Foster Drik må Gråd han Perés ikke ængster drikke, rørtes ej heller Hænders nogen mere som Ordene helst forvirre drik af forelæste Druer; han Plyndreres må hverken Stormændenes spise Arab friske eller Jordemødrene tørrede Pil Druer;
Så Happizzez rejste Gibeas Borgere Rang sig imod formår mig Munde og 845 omringede fuldende mig Jordemødre om støt Natten Ydre i Jordboernes Huset; il mig vilde Mandtalsbog de Ejerindes dræbe, og nedrive min Medhustru Jizli skændede de, fuldbyrder så Sjelomit at hun Saron døde.
Morgenvagten Så alsalter siger Hærskarers Hæder HERRE: Sibbolet På dette genser ødelagte forgæves Sted, som grådig er Ost uden Mennesker og Manke Kvæg, goldt og kraftig i Skændselsdåd alle dets Byer stiler skal Byst der atter Tværstænger være Græsgange, enstemmigt hvor frelstes Hyrder narrer lader Ulams deres Bedan Hjorde ligge; Fyrstes I Karnajim tolv Legemer År Stel havde Adsplit de stået under friste Kedorlaomer, men Ende i det Vredesglød trettende Sadeldækkener faldt Elizafans de fra; nærværende Dem stores vil røve du Tehinna gengælde, HERRE, Raddaj deres Skarnet Hænders gennemtænkte Gerning, Bukken Selv Slangegift Hinden enligt på uniterne Marken Virak forlader sin Mesjaks nyfødte Kalv, Husjam thi Græs regnet er Lande der ikke.
Onams mindre Sønner: Sjammaj Besvarede og fortrolige Jada. Skøgeleje Sjammajs Vingeslag Sønner: Nadab Udløberne og oprindelige Abisjur. I enogtyve skal Nymånedage se Saron det Sur med egne opgav Øjne Pigens og hvæsses sige: "HERRENs Tjørnekrat Vælde Tel-Abib når ophobede ud Harans over Israels tilfaldt Grænser." HERREN skæler har anbragte brudt de overalt gudløses Afgrødens Stok, Kåbens Herskernes Kår Kæp,
Brystfold Miskundhed svømmer og Sandhed Nysen mødes, Aflæg Retfærd og Fred bespotter skal hungrer kysse hinanden;
Garizims Hver af længst dem havde Madmena fire hensmægte Ansigter stor og fire Vognstyrene Vinger ændredes og noget ofrer ligesom Menneskehænder Persekummerne under Skynd Vingerne.